Poäng i samtliga tre matcher under söndagen
2018-09-16 20:38

Dam U tillsammans med 02 och 03 hade en tuff dag då det spelades en match i div3 och två i F16-18. Totalt var det 41 spelare igång i dessa matcher och några spelare dubblerade för att vi skulle få fler avbytare. En kämpainsats av alla då det blev poäng i samtliga matcher, div3 Bråten - HBK 1-1, F16-18 HBK - Mallbacken 2-2, F16-18 Råtorp - HBK 1-2. Fantastiskt att se så många bra spelare vara igång under samma dag, men jag får nog nämna en som hade en riktigt bra dag i matchen mot Råtorp. Frida Staaf gjorde flera avgörande räddningar och hade medspelare som rensar på mållinjen, det var nervigt ibland så även vi på sidan blev svettiga.

Bara fyra spelare från A-truppen stöttade dessa lag p.g.a sjukdom och skador något som vi annars gärna gör. Att stötta nedåt och flytta uppåt för oss närmare varandra för vi alla är ETT lag HBKfamiljen, vi vinner och förlorar tillsammans, vi är gulgrönt.

Nu tar vi nya tag till veckan där JDM finalen mot Norrstrand på onsdag blir en av höjdpunkterna.

A-laget har sista hemmamatch för säsongen på lördag, U-laget har även de hemmamatch men på söndag, Gröna laget i F16-18 spelar hemma på lördag.