Välkommen till Hertzöga BK!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Hertzöga BK
Innebandy
HBK IP13

Kiosk och funktionärsschema
2024-10-26 19:20

Nu har vi uppdaterat ett komplett schema med både matchkiosk, sargbygge/sekretariat samt vårt gemensamma ansvar för kiosken i Ilandahallen. Kioskpassen i Ilandahallen är angivna med den tiden som kiosken skall öppna som är en timme innan match. Passet pågår tills man blir avlöst eller matchen är över. Mer information och schemat i Excelformat hittar du under Dokument på SportAdmin hemsidan för laget.

 

Kan ni inte på något av era planerade pass så är det ni som föräldrar som ansvarar för att byta med varandra. Där kan man exempelvis använda WhatsApp gruppen eller så kontaktar ni varandra direkt.

 

Detta är några av våra gemensamma åtaganden som gör att upplevelsen kring barnens matcher blir väldigt bra. Samtidigt ger det oss också en viss intäkt med vår egna kiosk, och en sekundär effekt med intäkter till innebandysektionen med kiosken i Ilandahallen.

 

Kul att se att försäljningen av Newbody också kontinuerligt växer, det kommer ge oss förutsättningar att göra många kul saker med barnen i framtiden.

 

Tack för er insats alla föräldrar hälsar ledarna i P13

 

Föräldramöte IP13 - 2024-2025
2024-10-07 19:30

Sammanfattning av Föräldramöte - Hertzöga Innebandy P13

Datum: 2024-10-07
Tid: 18:00
Plats: Hertzögas kansli
Närvarande: Jonas, Marcus, Stefan, Sara, Lars (Ekonomiansvarig)

1. Välkomnande och Introduktion

  • Kort presentation av ledare.
    Ledare i år är. Jonas Kullén, Marcus Nilsson, Stefan Larsson, Mallvin Fredriksen, Mattias Molin och Sara Lundquist. Lars är kvar som ekonomiansvarig.

2. Utbildningar

  • Jonas, Marcus och Lars har godkänd utbildning.
  • Stefan, Mallvin och Mattias uppdaterar sin utbildning för blå nivå i oktober.

3. Antal Barn

  • 21 stycken i dagsläget.

4. Träningar

  • Samling 15 minuter innan träning.
  • Upplägg följer Hertzögas spelarplan för träningar.
  • Summering efter träning 5 minuter i omklädningsrummet innan de går hem.
  • Målvakter: 6 stycken, roterar speltid varje vecka på träning.

 

5. Matcher

  • 2 lag anmälda.
  • Serier: Båda lagen i Blå nivå 2, samma som ett av lagen spelade i förra året.
  • Kallelser: 13 spelare per lag, dubblering kommer att ske för att fylla båda lagen.
  • Samarbete med IP14 när matcherna är schemalagda samtidigt.
  • Förhandsrapportera alla matcher ni kan.
  • Samåkning: Skriv kommentar i kallelsen i SportAdmin.
  • Kontaktuppgifter till ledare finns under kontakter i SportAdmin.

6. Ekonomi

  • Lagets pengar: ca. 1900 kr.
  • Försäljning: Startar försäljning av Newbody omgående, Joels pappa Kjell ansvarar.
  • Idéer för att tjäna mer pengar: Egen cup, disco. Inget bestämt än. Förslag välkomnas.
  • Syfte: Skapa en lagkassa för framtida cupavgifter och utrustning.
  • Vi har ett mål att få ihop ca 20.000kr till lagkassan denna säsongen.

7. Kiosken

  • Kiosk på Ilandahallen. Laget får stå i kiosken vid ett eller två tillfällen under säsongen, pengar går till Hertzögas innebandy ungdomssektion.
  • Kiosk på Ilandaskolan vid hemmamatcher, kiosklåda och kaffetermos fylls av ansvarig föräldrar. Ansvariga skickas ut i förväg.

8. Medlemsavgift

9. Cuper

  • Satsar på en endags cup denna säsong.
  • Nästa säsong: Möjlighet för större cup med övernattning.

10. Kommunikation

  • Skapar WhatsApp-grupp för enklare kontakt mellan föräldrar vid samåkning eller kvarglömda saker.

 

Minnesanteckningar
2023-10-07 11:49

Samtidigt som första träningen så bjöd vi in till föräldramöte för att starta igång den nya säsongen. Deltagandet var något lågt så därför skickar vi här ut en sammanfattning av det vi berörde på föräldramötet. Deltagande från er som föräldrar behövs för att avlasta runt laget så att vi tillsammans kan möjliggöra att grabbarna får träna och ha kul och växa både som individer men också som lag. Därför önskar vi att vi tänker till ordentligt om det finns något som du själv som förälder kan tänka dig att engagera dig inom i laget.

 

Presentation

Ledarna som kommer jobba med laget i år är:
Lars Karlsson, (ekonomiansvarig)

Jonas Kullén

Marcus Nilsson

Malvin Fredriksen

Stefan Larsson

Sara Lundquist

Mattias Molin

Detta är den mer ordinarie tränaruppställningen men ibland kan vi även komplettera oss med fler personer beroende på tillgängligheten för oss. Vissa i ledargruppen känner ju också barnen väl från sommarens fotbollssäsong.

 

Träningar

I SportAdmin har ni hela säsongens träningar upplagda under aktiviteter. Med fördel så får ni gärna rapportera där om det finns dagar då ni redan nu vet att ni inte kommer kunna delta, om man exempelvis är bortrest. Detsamma gäller med matcherna som också finns upplagda under aktiviteter. Markerar man ej tillgänglig på en match så har vi bättre möjlighet att kalla spelare som kan delta och dessutom kompensera om det är så att man är bortrest vid något tillfälle.

Vi uppmanar er som föräldrar att också stämma av med era barn så att deras dagsform är tillräckligt god för att delta på en träning. Med det menar vi att om det har vart en dag som varit jobbig på något sätt för barnet så kan det vara mer värdefullt att vara hemma och vila från den träningen och komma tillbaka när man är mer redo. Det är inte alltid så att en dålig dag blir bättre av att man får komma iväg och träna innebandy. Men det är ni föräldrar som känner era barn bäst förstås. Ha gärna en dialog med oss tränare om det är något speciellt så kan vi också stötta mer för de som behöver det.

Glöm inte bort att den 26 oktober så är det ingen träning utan istället en lagfotografering på Skåreskolan klockan 17:00. Till detta så kommer ni få ut en lapp att fylla i där det finns möjlighet att beställa hem bilder för påseende, både lagbild och individuella bilder.

 

Matcher

Vi kommer sträva efter att lägga ut kallelser i så god tid som det är möjligt för att ni som föräldrar ska kunna planera på ett bra sätt. Svar önskar vi senast en vecka före match, det är minst lika viktigt att rapportera att man kommer som det är att man inte kan komma. Har vi inte tillräckligt i laget med en vecka kvar så kommer frågor gå ut till andra spelare att delta istället för de som inte svarat.

På bortamatcher så uppmanar vi er att ha kontakt med varandra för hjälp med eventuellt samåk. Tänk på att vi alltid är två tränare med så ta kontakt med oss om det exempelvis är så att ni inte har möjlighet att följa med eller ordna skjuts av någon anledning. Det finns också en samåksfunktion i SportAdmin.

På match så samlas vi alltid en timme före matchstart i omklädningsrummet. Vi byter om tillsammans på plats och det är föräldrafritt i omklädningsrummen som gäller både före och efter match. Detta är en del i att vi tänker jobba in egna rutiner kring laget hur vi gör när vi laddar inför match, men också hur vi summerar oss efter match. Detta är viktigt då alla barn är förtjänta av en återkommande struktur och det underlättar att bibehålla ordning i gruppen. Så innan man rusar hem efter match så avrundar vi tillsammans med alla spelare i omklädningsrummet innan vi släpper ut de till sina föräldrar igen.

 

Gemensamma åtaganden

VI har en del roller som behöver bemannas för att ge barnen bästa förutsättningar att få träna och spela innebandy både under säsongen men också på längre sikt. En del handlar om åtaganden som är gemensamma, andra handlar om att bygga laget framåt både ekonomiskt och genom att stärka lagkänslan. När vi själva spelar hemmamatch kommer vi göra det i Ilandaskolan och där får vi själva organisera kiosk om vi ska sälja och dra in pengar till laget. Men sen har ungdomssektionen som ansvar att bemanna kiosken i Ilandahallen vid alla matcharrangemang för innebandy, för detta har vi i nuläget fått tre datum.

 

Arrangemangsplanering som handlar om att fördela våra olika pass i kiosk både på egna matcher samt gemensamma åtaganden i Ilandahallen, samt sekretariat på hemmamatcher. Detta uppdrag tog Johan Larsson på sig, det tackar vi för!

 

Kioskansvarig vi behöver någon som tar hand om kiosken som vi står för på våra hemmamatcher i Ilandaskolan. Det innebär att man har hand om en låda som skall vara påfylld med diverse varor till försäljning och man ser till att denna är påfylld till varje hemmamatch. Lådan hämtas sedan av den som är utsedd att jobba i kiosken under den matchen. Med andra ord ett ansvarsområde som kan skötas "hemifrån". Här ser vi gärna att någon anmäler sig.

 

Sociala arrangemang vi efterlyser någon som skulle vilja styra upp lite sociala arrangemang runt laget. Det kan handla om att vi tillsammans kanske går på en A-lagsmatch och hejar på eller gör någon annan aktivitet som är utanför tränings och matchaktiviteterna för att baren skall få umgås lite under vanliga former. Önskemål om kanske en aktivitet kring årsskiftet samt någon form av avslutningsaktivitet. Här är det bara att anmäla intresse.

 

Sponsring behövs för att möjliggöra framtida kostnader. Det kan handla om att vi tillsammans vill åka på exempelvis cuper, eller inhandla material så som exempelvis målvaktsutrustning eftersom klubben inte står för all den utrustning som krävs. Det behöver såklart inte enbart handla om sponsring utan också försäljning av olika typ för att bygga på vår gemensamma lagkassa både för nu men också på längre sikt. Vill man exempelvis åka på en lite större cup när barnen är äldre så kostar det en del. Fritt att anmäla intresse även här.

 

Utan att vara särskilt kort så var detta en sammanfattning av det vi pratade om på mötet. Vi ledare vill understryka att vi är väldigt taggade för den säsongen som vi har framför oss och det vet vi att barnen är också. Vi vill tacka på förhand för att vi får förmånen att jobba med att utveckla era barn både som individer men också inom laget.

 

Hör gärna av er om ni har frågor eller vill sträcka upp en hjälpande hand!

Slut på säsongen
2023-04-03 15:40

Igår söndag 3/4 var sista innebandytillfället för 2022-2023. 

 

Tack för en rolig avslutningsmatch mellan alla de föräldrar, syskon och barn som hade möjlighet att vara med.

 

Tack för ännu en rolig säsong där killarna växt ytterligare en bit i både längd, innebandykunnande och som människor.

 

Tack också till alla som ställt upp hela säsongen, i kiosken, sekretariat, bakat, köpt varor, hållit träningar, skjutsat till träningar och matcher, jagat försvunna kläder och skor, hejat på barnen, knytit skor, torkat tårar, plåstrat skrubbsår, tvättat kläder, gjort matsäck... ALLT det, är det som gör det möjligt för barnen att vara med.

 

Vi ses till hösten igen. Förhoppningsvis i den nya hallen.

 

/Ledarna

Allt är som vanligt igen - nästan
2023-01-10 09:49

Hej och välkomna tillbaka till vardagen efter jul och nyårsledighet!

 

Vi är igång och tränar som vanligt på söndagar och måndagar. Vi vill påminna om att ni alla föräldrar är hjärtligt välkomna in i hallen för att se på när era barn tränar och kanske sitta och surra lite en stund med någon annan förälder.

 

Igår var vi endast 14 barn på träningen. Gissningsvis är det alla virus som cirkulerat under jul och nyår som spökar i truppen (samt några som tränar skidor på måndagar med Grava), men vi hoppas att vi snart är uppe i normala 20+ per träning igen. 

 

Vi har anmält fyra lag även till vårens poolspel så att alla ska få mycket speltid. Det är tre poolspel kvar på "grön fortsättning" som innebär tre utespelare på liten plan. Till hösten går vi upp en nivå och spelar på större plan med fyra utespelare (vilket är något vi redan tränar på).

 

I kalendern till höger här på lagsidan ser ni vårens poolspelsmatcher. -------------->

 

NYTT är att kallelserna till vårens poolspel inte kommer att ske lagvis. Det kommer att bli EN kallelse till alla som ska spela på en viss dag och plats. Sedan delar vi in barnen i två jämnstora lag utifrån de som tackat ja till den dagen. Det är något enstaka poolspel där lag 1 och 2 spelar någon match på olika tidpunkt, där det skiljer någon timme och då meddelar vi er föräldrar några dagar innan, vilka barn som spelar vilken tid. Barnen ska också känna att vi är ett Hertzöga som tillsammans åker på poolspel, som samlas tillsammans i omklädningsrummet - inte två olika lag. 

NYTT är också att kallelser till HELA vårens poolspel kommer att komma under denna vecka, så att ni kan lägga in datum i era kalendrar och planera kalas och annat i god tid.

 

Helgen den 18-19/2 spelar alla lag hemmapoolspel i Ilandahallen. Då måste samtliga föräldrar som deltar hjälpas åt med att ordna med kiosk och sekretariat. Schema kommer.

 

Vad hände med poolspelet i Hagfors innan jul? Det skulle flyttas fram, men Hagfors lyckades inte hitta en lämplig ledig tid i sin hall, så just nu vet vi inte alls om det blir av. 

 

Föräldragrupp med ekonomiansvarig

Vi skulle behöva en liten föräldragrupp till innebandyn från och med i år.

 

Minst en förälder som kan vara arrangemangsansvarig och ta ansvar för att organisera poolspelsarrangemangen. (lägga ett superenkelt schema för kiosk, sekretariat och inköp).

 

Och minst en förälder som kan vara ekonomiansvarig. (Att vara ekonomiansvarig innebär att man tar emot information på mejl från Hertzögas kassör, ser till att försäljningsintäkter kommer in på lagkassan efter ett poolspel, samt ser till att utläggsräkning på inköp görs till kansliet. Inget annat. Det är alltså ca 30min jobb per poolspel).

 

Hör av er till Lars (0700-0101030) om ni kan tänka er att avlasta oss idrottsledare en aning genom att lägga den här lilla arbetstiden på laget.

 

/Ledarna

Jultider i jultider
2022-12-18 12:42
Bild från Svenska innebandyförbundet

Nu stundar jultider och då vill vi ledare meddela er följande jultider:

 

18/12. Ingen träning eftersom vi är få ledare pga sjukdom.

19/12. Sista träningen innan juluppehållet.

8/1 Första träningen för vårsäsongen. 

 

Vi väntar också på besked om den inställda poolspelsomgången som ska spelas i Hagfors och återkommer såklart så snart vi vet mer om det.

 

Från oss alla ledare, till er alla:

 

En riktigt god jul!

 

/Christoffer, Sara, Jonas, Lars, Erika, Stefan, Marcus och Olle