”Halvårsrapport” från dam senior Div 3, 4, 5
2017-07-03 16:54

När vi i höstas drog igång försäsongsträningen så kändes det riktigt gött, det var över 30 tjejer på träningarna i kylan ute på Ilanda. Nya A-lags tränarna tog tag i taktpinnen, gemenskap, gemensamma övningar, alla är lika viktiga för att vi ska utvecklas, vi är alla ett lag, #HBKFamiljen helt enkelt. Detta och mycket mer har under vintern varit ledord på träningar och möten.  Ofta hör vi just dessa ord på träning men även kraven, för utan dessa krav hade vi inte haft så bra träningar hela försäsongen. Tempo, vilja, närkamper allt har lyfts under vintern.

I våras fick vi ta beslutet att anmäla ytterligare ett seniorlag i div 5 då det tyvärr inte blev någon F19 serie. För att alla tjejer ska få spela minst en match i veckan så fick det bli 3 seniorlag och det är vi nog ganska ensamma om i Sverige att ha 3 damlag. För att detta ska lyckas så behöver de äldsta flicklagen stötta och det är så härligt å se alla som kommer och tar för sig på matcherna.

Det är klart att vårens framgång ökar intresset men vi hoppas att bygga vidare på vår HBKFamilj, att gemenskapen ska ge näring till framgång även i fortsättningen för ungdomslagen och seniorlagen.

Om vi tittar på tabellerna för samtliga tre lag så har vi hittills spelat 28 matcher, på dessa har vi bara släppt in 25mål och gjort hela 130. När alla omgångar blir spelade så ser det ut som vi ligger tvåa i samtliga serier, starkt.