En fantastisk öppning på säsongen för våra damsenior lag
2017-05-18 11:59

I år har vi seniorlag i div3, div4 div5 och efter tre omgångar spelade i dessa så kan vi inte vara annat än nöjda.

Lagen har spelat 10 matcher totalt samtliga vinster (varav en DM match) och vi har haft målkalas, 52 mål har det blivit totalt vilket är fantastiskt bra. Sen så har det även varit tätt bakåt så lagen har bara släppt in 4 mål tillsammans. När vi drog igång november 2016 så kändes det som vi hade ett härligt drag i den stora grupp som samlades och det har det hållit i sig hela vinterträningen. Båda träningsgrupperna har haft hög träningsnärvaro och även tränat tillsamman under vintern vilket byggt upp samhörigheten.

Hampus Ueltzhöfer sa följande den 2:e nov 2016 ”Tillsammans har vi fantastiska förutsättningar för att det ska bli en riktigt rolig fotbollssäsong. Med alla fina faciliteter på Ilanda IP och all stötning som vi ledare ges av både hjälptränare, lagledare och styrelse så känns det som att vi har vind i seglen”.

Nu gäller det bara att fortsätta navigera så vinden håller i sig och bygga på sammanhållningen så vi har kul på både match och träning i alla lag. Lite extra navigering krävs i år då vi fick anmäla oss i div5 eftersom det inte blev någon F19 serie och därmed blir mer låsta med flytt av spelare.  Att ha igång 3 seniorlag kräver många spelare och ett gott samarbete även mellan flicklagen och det känns som det inte finns några gränser utan alla ställer upp och skapar förutsättningar för våra tjejer, från yngsta till senior vilket skapar vår härliga HBK familj.

#HBKFamiljen