Nu när fotbollssäsongen är över börjar administrationssäsongen.
Vi söker efter ER som vill och kan vara med och hjälpa på något litet sätt så att vi kan ha Herr- och Damlag i fotboll.
Det primära med dessa lag är att våra barn och ungdomar ska ha något att se upp till, vilja träna för och ta plats där, eller fortsätta vidare när chans så ges.
Sen hoppas vi naturligtvis på att lagen ska bli så bra som det bara går och komma så högt de bara kan i serierna.
Men för det så behövs många som gör lite i organiserad form runt lagen.
I Hertzöga finns många som ’kan’ fotboll men vi behöver hjälpas åt med allt annat.
Det behövs inte bara de fotbollsmässiga sakerna för att driva dessa lag.
- Det behövs folk som kan ringa ett samtal eller boka ett möte för att diskutera sponsring.
- Det behövs folk runt lagen och till matcherna som entrévärdar, speaker m.m.
- Herr behöver någon som följer upp sektionens arbete och rapporterar i styrelsen.
- Dam behöver någon som följer upp sektionens arbete och rapporterar i styrelsen.
Kansliet kan inte driva dessa uppgifter då de har fullt upp med att serva de mer än 150 ungdomsledarna med bl.a. plan/hall- och domarbokning, inköp och kläder och utbildningar. Kansliet sköter också föreningens ekonomiska bokföring, support till cuper, daglig drift och föreningens kontakter.
Föreningen är idag organiserad på det här viset och vi jobbar nu med att bygga inför 2023;
Hertzöga Bollklubb - Organisation (hertzogabk.se)
Vill du vara med på andra ställen än fotbollens Dam och Herr så finns det alltid plats.
- Valberedningen behöver en till medlem för nästa år.
- Vi saknar vice ordförande.
- Kiosken saknar en ansvarig för inköp och utveckling.
Har du möjlighet eller kan tipsa om någon som vi borde ta kontakt med och som kan hjälpa Hertzöga Dam och/eller Herr?
Hör av dig till Mathias eller Raimon på kansliet;
Mejl: hertzogabk@telia.com
Telefon: 054-531290
Med vänliga hälsningar
Styrelsen