SportAdmin har gjort om och vi är inte riktigt säkra på hur detta påverkar lag vid matchkallelse eller nyhetsflöde .m.m.
Kolla en extra gång så att informationen ni vill ha ut verkligen når fram.
Ulrika Sewik och F08 skickade ut kallelser till match i helgen.
"Det har då inte genererat några mail till mottagarna. Dock går kallelsen att se i app-n under aktiviteter och den är markerad som obesvarad."
SportAdmin svarar:
"Funktionen kallelser är något uppdaterad sedan den 10/10 och som det är just nu så fungerar den som följande, om man har öppnat appen senaste 30 dagarna får man endast en push i appen, har man inte appen ska man få kallelsen på mail."
De svarar även på frågan "Om jag vill alltid vill ha alla kallelser via mail hur gör jag då?":
"Vi jobbar på att lansera en inställningssida för detta i appen, hoppas att den är klar så snart som möjligt,"
Peter Olsson har också haft problem med att färre läser nyheterna på hemsida från Dam då mejl inte längre genereras utan endast push-notiser i "appen".
Vi ser också att SportAdmin har problem med sin mjukvara och kapacitet på deras mejl-servrar då det ibland ligger information om detta på SportAdmin Status - SportAdmin.
Hur vi ska lösa detta nya sätt för att kommunicera i föreningen som SportAdmin har tvingat på oss vet vi inte.
Om ni har hittat bra väga som löser problemen får ni gärna höra av er till Kansliet: <hertzogabk@telia.com>
Med vänliga hälsningar
Jens Wallner
Ordförande