Högintressant fredagsmatch för IB-herr denna vecka!
2022-12-12 13:23

På fredag är det dags för ny hemmamatch i div 2, och denna gång är det Edebäck IBF som kommer på besök. Mötet i höstas mot Edebäck slutade med en förlust för oss, där vi inte alls kom upp i nivå. Vi har förbättrat oss flera nivåer sen dess och vi kommer göra allt för att ta 3 nya poäng, och därmed haka på i racet om topplaceringarna i tabellen.

Vi är just nu placerade på en 7:e plats i den mycket jämna tabellen, med endast 3 poäng upp till 4:e plats som innebär kval uppåt. Edebäck befinner sig en placering ovan oss med ett poäng mer inspelat. Det är därmed upplagt för hög dramatik i matchen på fredag.

Vi kommer som vanligt att behöva ett stort stöd ifrån läktaren, och vad är bättre än att spendera fredagen i Hultsbergshallen tillsammans med oss?

19:30 drar den högintressanta matchen igång på fredag i Hultsbergshallen, vi ses där!

Passa även på att se vårt div 5 lag under helgen då Degerfors kommer på besök. Den matchen spelas kl 11.00 på söndag i Hultsbergshallen.

Heja HBK!

#hbkfamiljen

Foto: Robin Karlsson Dahlgren.