Innebandymatcherna uppskjutna till efter 24/1 2021
2020-11-25 13:49
Värmlands innebandyförbund meddelade idag att samtliga innebandymatcher i Värmland är uppskjutna fram till 31/12

Igår, tisdag 24 november, meddelade Folkhälsomyndigheten att de skärpta allmänna råden i Värmlands län förlängs från 10 december till 13 december. Mot bakgrund av det har Värmlands IBF beslutat att förlänga pausen av tävlingsverksamheten till och med 31 december.

Förlängningen av de skärpta allmänna råden gäller inte bara Värmlands län, utan samtliga län som sedan tidigare har fått skärpta allmänna råd.

Folkhälsomyndigheten meddelade vidare under gårdagen att, från den 14 december, så ersätts de lokala råden av skärpta allmänna råd på nationell nivå, över jul- och nyårshelgerna, vilket också vägts in i beslutet om att förlänga pausen av seriespelet.

Läs mer i nyhet på webben, om vad som gäller för både tävling och träning fram till årsskiftet - https://www.innebandy.se/varmland/inlaegg/lista/tavlingsverksamheten-pausad-till-31-december/

Senast onsdag 2 december får samtliga föreningar information från VIBF:s tävlingskonsulent Johan Carlsson om vad som gäller kring matchändringar för matcherna under perioden 11–31 december.

Vi håller förstås alla tummar för en ljusning av läget, så att vi så snart som möjligt kan komma igång med innebandyn igen. Stort tack för allt fantastiskt arbete ni löpande gjort och gör runtom i era verksamheter!