Info från Föräldragruppen – Inför hösten
2017-08-11 13:44
Hej!

Hoppas alla haft en skön och avkopplande sommar. Nu har ju fotbollen dragit igång igen och med den några aktiviteter för oss föräldrar att utföra. Det började redan med planvärdskap vid 10-åringarnas cup lördag 5 augusti, varmt tack till alla som ställde upp på detta. Nedan följer information om det vi behöver ha koll på inför hösten, vänligen uppdatera er och vid ev. frågor återkopplar ni till någon i föräldragruppen så snart som möjligt.

 

Kiosk- och städveckor

Som tidigare meddelats har vi kioskvecka på Ilanda vecka 34 (21-27 augusti) samt städveckor vecka 36 och 37. Under fliken ’Dokument’ på P08’s hemsida ligger ett något uppdaterat schema vad gäller byte av pass. Observera dock att tiderna på passen måndag till söndag vår kioskvecka kan komma att ändras, vi behöver stämma av med Mathias på kansliet fredagen veckan innan för att säkerställa att kiosktiderna stämmer med aktiviteter på Ilanda. Om det blir förändringar i schemat skickar vi ut information om det så snart som möjligt. Behöver ni byta pass med någon annan förälder och inte har kontaktuppgifter, kontakta föräldragruppen. Vi vill inte lägga ut allas kontaktuppgifter publikt på vår hemsida utan ert tillstånd. Under fliken ’Dokument’ ligger också instruktioner för städ respektive kiosk.

 

Hemmapoolspel söndag 10 september

Som det ser ut nu har vi hemmapoolspel söndag 10 september, dock inte helt säkerställt med kansliet ännu varför det kan komma att ändras. Vid detta poolspel kör vi hamburgerförsäljning som vanligt och bemannar gör de föräldrar vars barn spelar just i detta poolspel, vi återkommer med schema när vi vet hur laguppställningen ser ut. Ansvariga från föräldragruppen är Maria Bäckman och Karin Rudehov.

 

Genrepet lördag 30 september

Slutligen har vi Genrepet att hantera, den mest omfattande men också roligaste tillställningen som vi avslutar säsongen med. Som det ser ut nu har pojksidan 16 lag anmälda och flicksidan 12 lag, kan dock bli fler på flicksidan. Detta betyder alltså minst 28 lag, jättekul! Som tidigare meddelats ett par gånger under säsongen behöver minst en förälder från varje pojke i laget ställa upp och jobba denna dag. Detta är ju vår möjlighet att tjäna in en rejäl summa till laget samt också öva oss inför 10-åringarnas nästa år. Vårt lag är ansvariga för hamburgerförsäljning och F08 för lotteri och prickskytte. Tillsammans med F08 ansvarar vi för städ/parkering/skyltar samt olika uppgifter kopplade till själva matcherna. Det var och en behöver utför nu är:

·       Lotteripriser: Varje familj behöver skänka minst två lottpriser/per familj. Ett tips från 10-åringarnas är att tänka på att det är väldigt mycket barn som tar lotter varför det är lämpligt även med priser som barn tycker är roligt att vinna, alltså inte bara ’vuxenpriser’. I P08 är det Maria Bäckman som tar hand om insamlingen till lotteriet och hennes önskemål är att priserna i största möjliga mån inlämnas samma dag, lördag 26 augusti mellan kl. 10-12. Andra tider för inlämning görs upp med Maria separat. Adressen är Torpgatan 14.

·       Bemanning Genrepet: Vänligen maila Anna Carlsson (lillanna71@hotmail.com) vem/vilka från respektive familj som har möjlighet att jobba under dagen, detta också senast lördag 26 augusti. Själva bemanningsschemat med vilken uppgift man blir tilldelad samt tid för detta hanterar föräldragruppen och meddelar i god tid innan 30 september.

 

Ok, det var allt! Mycket information på en gång, men i år hamnade huvudparten av våra aktiviteter under hösten. Som sagt, hör av er vid frågor!

 

Bästa hälsningar Föräldragruppen